2010. január 16., szombat

Brokkolikrémleves

Hozzávalók:

    http://www.bpn.hu/news_images/15a_107_20080521104013_17.jpg












  •  

  • 40 dkg brokkoli
  • 1 nagyobb krumpli
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 húsleveskocka, vagy vegeta
  • 2 dl tejszín
  • őrölt bors (pl. Horváth Rozi fokhagymás őrölt bors)
  • csipet őrölt szerecsendió
  • 15 dkg  sajt (trappista is jó)

Elkészítés

Brokkolit rózsáira szedve megmossuk, a pici szárakat felszeljük. Akrumplit meghámozzuk, megmossuk és apró kockára vágjuk.  A felkockázott vöröshagymát és a szétnyomkodott fokhagymát olajon üvegesre pároljuk. A brokkolit és a krumplit hozzáadjuk, rövid ideig kevergetjük. Annyi vízzel felöntjük, ami ellepi, majd a leveskockát is hozzádobjuk. 15 percig főzzük, míg meg nem puhul, ekkor én félrehúzom, kicsit hagyom hűlni, majd pépesítem. Ezután hozzáöntjük a tejszínt, sózzuk, borsozzuk, csipet szerecsendió sem rontja el, és felforraljuk az egészet. A sajtot durvára reszeljük, a tányérba szedett forró levesbe szórjuk, én nem szeretem a levesgyöngyöt, de a Mogyi fokhagymás pirított kenyérkockáival isteni finom.

3 megjegyzés:

Marty írta...

Én is szoktam főzni, de diétásan, egyszerűen: Fölrakom vegetás vízben, só nélkül, fokhagymával, krumplival, kevés őrölt szerecsendióval, pici fehér borssal.
Mikor puha, turmixolom és kevés tejjel vagy joghurttal hígítom.
Fiam szerint finom!

MICA írta...

Köszi Mártikám, ez jókor jött. :) Dexter is örülni fog neki szerintem (az Ő kérésére tettem fel a receptet. :))

Dexter írta...

Örülök :))) Bár holnapra maradt kakas-húslevesem, de holnapután valószínű ki is próbálom :)))
Köcce