2009. október 24., szombat

Lasagne


A darálthúst (kb. 50 dkg) kevés saját készítésű fokhagymás-bazsalikomos olajon megpárolt 1 fej vöröshagymán zsírjára sütöttem, sóztam, borsoztam, bazsalikomot adtam hozzá, végül egy kis doboznyi paradicsompürével gazdagítottam.
A besamelhez kb. 5 dkg margarint felolvasztottam, 2 evőkanálnyi liszttel összepirítottam, fél liter, előzőleg felforrósított tejet öntöttem hozzá. Sóztam, szerecsendióval megszórtam és sűrűre főztem.
Anyukám készítette lasagne tésztát csupán 1-2 percnyi időre (al dente!) lobogva forró vízbe tettem, csipesszel óvatosan kiszedve a magas falú tepsi aljára terítettem, amit előzőleg kevés olajjal és zsemlemorzsával "ágyaztam" meg. A tésztát nem szabad duplán tenni, csak egy soron!
A tésztára került a besamelmártás, majd egy adag hús. Ezt addig folytatom, míg a hozzávalókból van. A tetejére besamell kerül, és gazdagon megszórtam sajttal, ami sajnos nem parmezán, de ez is megteszi. :)
Most készítettem életemben először, de sikere volt.
                 

2 megjegyzés:

trinity írta...

Én is majdnem ugyanígy készítem, de ha könnyíteni akarsz, próbáld ki: én nem főzöm ki a tésztát, a mártásban 30-40 perc alatt tökéletesen megpuhul!
Alulra teszek egy kevés besamelt, rá a nyers tésztát, erre a husos mártás, megint besamel, tészta és így tovább, ahogy te...Be a sütőbe vele:)
( Anyukád tésztája meg amúgy is 100x jobb, mint a bolti-még gyorsabban megfő!!

MICA írta...

Köszi Trinity az ötletet. :)