2009. augusztus 16., vasárnap

Élesztőpástétom





Hozzávalók:


  • 1 kocka élesztő

  • 3 tojás

  • 6 evőkanál zsemlemorzsa

  • 6 dl tej

  • 1 vöröshagyma

  • olívaolaj

  • pirospaprika


  • bors

  • majoránna

  • bazsalikom



  • A díszítéshez:

  • uborka

  • petrezselyem

  • paradicsom


  • Elkészítés: Elmorzsoltam egy élesztőkockát egy mély tálban, majd ráütöttem 3 tojást. Habverővel összekevertem a tojást az élesztővel, hozzákevertem 6 evőkanál zsemlemorzsát és 3 dl tejet. Közben megpucoltam és kockára vágtam egy hagymát, és kevés olívaolajon üvegesre pároltam, majd lehúztam és megpaprikáztam. Hozzáadtam a tojásos habarékot, és főzni kezdtem és még 2-3 deci tejet töltöttem hozzá. Megsóztam, borsoztam, jó sok majoránnát és bazsalikomot tettem bele, majd megvártam, amíg puffogva főni kezd, és elzártam a gázt. Egy jénaiba töltöttem, paradicsom- és uborkaszeletekkel díszítettem, és a konyhakőre tettem kihűlni.
    Forrás: jelen esetben a Mindmegette.hu, egyébként egy vegetáriánus tanárnő ismertetett meg vele, szerintem fincsi. :)

    6 megjegyzés:

    Ízlésszindróma írta...

    kicsit ismerős a kép!!!

    MICA írta...

    Ha zavar, le is vehetem, de saját használatra gyűjtögetem itt a kedvenc étkek receptjeit, és a forrást is odabiggyesztem általában - lehet, hogy a kép nem onnan való, már nem emlékszem. Egy szavadba kerül és eltűnik.

    Ízlésszindróma írta...

    Semmi rossz érzésem nem lenne, ha írsz egy emailt és elkéred, de még szüttyögni is kellett vele,h levágd róla a forrást, ami:http://izlesszindroma.blogspot.com/2009/07/elesztopastetom.html
    légyszi tedd fel ez és akkor maradjon nyugodtan!

    MICA írta...

    Sem a blogom, sem a képed nem képvisel számomra akkora értéket, hogy még "szüttyögjek" is vele, hogy a szavaidat használjam, egy az egyben vettem át valahonnan!!! Nem jelezte semmi, hogy levédett képről van szó, és szerzői jogokat sértek, de tudod mit? Leveszem, és felejtsük el.

    Ízlésszindróma írta...

    ja jó most már értem így, azt hittem, hogy te csinálgattad, nem akartalak megbántani ez ügyben, de rosszul esett, hogy ezt így megláttam! tényleg felejtsük el:)

    MICA írta...

    Oké! Peace! :)